טיפים וטכניקות ללמידת שפות מהירה ויעילה

אין שיטת קסם. רק כמה טיפים וטריקים אמיתיים. 😉

טיפים וטכניקות ללמידת שפות מהירה ויעילה

אם שמך אינו הארי פוטר, רוב הסיכויים שלא נכנסת לעולם הזה כבר עם שליטה ב- Parseltongue. או כל שפה אחרת לצורך העניין. למרות שבשלב מסוים בחיינו אנו מרגישים כאילו נולדנו בידיעת שפת האם שלנו, המצב רחוק מלהיות כזה. אבל נחשו מה! אלו למעשה חדשות נהדרות . זה אומר שיש לך סיכוי אמיתי ללמוד שפה חדשה. נותרה רק השאלה: מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד שפה חדשה? האם הדרך הטובה ביותר היא הדרך המהירה ביותר? 

אנשים רבים נאבקים עם זה. תמיד מנסה ללמוד שפה חדשה אבל אף פעם לא מצליחה. עד שהם מגלים שלמידת שפה חדשה מהר זהה לירידה במשקל: צריך שאפתנות כדי שזה יקרה. אין שיטת קסם, רק כמה טיפים וטריקים אמיתיים. 

10 העצות הטובות ביותר ללימוד שפה מהר 

כשמדובר בלימוד שפה חדשה, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לפי הכללים שלך. לדעת וליישם מה עובד בשבילך היא שיטה יעילה ביותר ללימוד שפה חדשה במהירות. פוליגלוטים רבים ייקחו את הכסף שלכם וישתפו את הניסיון שלהם, אבל לימוד שפה חדשה היא חוויה מותאמת אישית. מה שעובד עבור אחרים לא בהכרח עובד עבורך. 

הדרך הטובה ביותר ללמוד שפה היא למצוא את התמהיל המושלם שלך . ברגע שיש לך את זה, חשוב גם לבסס שגרת לימודים קבועה ולהשתמש במגוון משאבים. ספרי לימוד, קורסים מקוונים, אפליקציות ללימוד שפות – אתה שם את זה. בחר מה עובד ותתחיל ללמוד. 

בואו לחקור את הטיפים הטובים ביותר ללימוד שפה מהר שיכולה לעבוד בשבילכם. 

 

התמקדו ביסודות

התחל בלהיות מציאותי. אל תצפה להפוך לשיחה מהיום הראשון. הסוד הוא לגשת למטרה שלך צעד אחר צעד. התחל עם 100 המילים הראשונות הנפוצות ביותר וצור משפטים עד שתרגיש בנוח עם כולן. לאחר מכן עברו ל-1000 הבאות. תופתעו עד כמה אתם יכולים לדבר בצורה שוטפת אחרי רק 1000 מילים בסיסיות ששולטים בהן. 

הסיבה מאחורי ה"טריק" הזה היא ש -1000 המילים הנפוצות ביותר מהוות 75% מכל התקשורת המדוברת , בעוד ש -3000 המילים הנפוצות ביותר מהוות 85% ממנה . אם זה לא מרגיש אמיתי, פשוט שאל את עצמך אם אתה יודע ולהשתמש בכל המילים בשפת האם שלך. בקרוב תבינו שהתשובה היא "לא". 

השתמש במנמוניות 

אני יודע שזה נשמע מסובך, אבל אולי השתמשת בטקטיקה הלימודית הזו בעבר כשחזרה לבדה לא הספיקה. 

מכשיר מנמוני הוא כל טכניקת למידה שעוזרת להדביק מילים או ביטויים עקשניים לזיכרון שלך. ישנם סוגים רבים של זכרונות זיכרון שאתה יכול ליצור: מוסיקה, שם, הבעה/מילה, דגם, חריזה, ארגון תווים, תמונה, חיבור או זכרון איות. הסוד הוא להמציא את זה בעצמך כדי שיהיה לך יותר סיכוי לזכור את זה. 

לדוגמה, כשהייתי בקולג' והייתי צריך לשנן רשימה ארוכה של מילים, תמיד ניסיתי להמציא משפטים מצחיקים או שירים באמצעותם. אני ממליץ בחום לנסות סוג זה או אחר של מנמוניות כדי לשפר את קצב הלמידה שלך. 

זהה את סגנון הלמידה שלך

זיהוי סגנון הלמידה הדומיננטי שלך יכול להאיץ את תהליך הלמידה. אנשים רבים נאבקים ללמוד שפות מכיוון שלעתים קרובות מורים משתמשים באותן טקטיקות הוראה עבור כולם, ושוכחים שלכולנו יש סגנונות למידה ייחודיים. איך אתה מעדיף ללמוד? להלן סגנונות הלמידה העיקריים האישיים:  

סגנון למידה  אתה לומד 
חזותי (מרחבי)  שימוש בתמונות, תמונות והבנה מרחבית 
שמיעתי (מוזיקלי-שמיעתי)  באמצעות סאונד ומוזיקה 
מילולי (לשוני)  שימוש במילים, הן בדיבור והן בכתב 
פיזי (קינסתטי)  באמצעות הגוף, הידיים וחוש המישוש 
לוגי (מתמטי)  תוך שימוש בלוגיקה, הגיון ומערכות 
חברתי (בין אישי)  טוב יותר בקבוצות או עם אנשים אחרים 
בודד (תוך אישי)  אתה מעדיף לעבוד לבד ולהשתמש בלימוד עצמי. 

השתמש במידע זה לטובתך ולמידת שפה חדשה יכולה לקרות הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב. 

אמנו את האוזניים והשרירים לשפה החדשה

כשאחת מחברותיי עברה לדנמרק כדי ללמוד מדעי המחשב, הבעיה הכי גדולה שלה הייתה ללמוד דנית. השיעורים לא עזרו הרבה. ארבעה חודשים לאחר מכן ועדיין לא היה לה שמץ של מושג על השפה הדנית ועל דרכיה המסתוריות. אז היא התחילה ללמוד בעצמה באמצעות אפליקציות ללימוד שפות – כמו Mondlyואסטרטגיות למידה אחרות ששיתפתי איתה. 

הצעד הראשון היה לאמן את שרירי הדיבור שלה כדי לשלוט בהגייה. לא תאמינו, אבל זה היה בדיוק כמו ללכת לחדר כושר. שפת האם של חבר שלי היא רומנית. באופן טבעי, השפה הדנית משתמשת בשרירי דיבור שונים שמתחילים לכאוב כשמתחילים להתאמן לראשונה. במילים אחרות, אנחנו קוראים לזה כאבי שרירים, אבל מי היה מאמין שאפשר לקבל את זה מדבור שפה אחרת ? זה מצחיק אבל גם נכון לחבר שלי! 

לכן, תמיד יש צורך לאמן את שרירי הדיבור והאוזניים. כל שפה זרה עשויה להישמע מוזר בהתחלה. הסוד הוא להחזיק בו ולהתאמן עם צלילים נפוצים עד שהוא נהיה מוכר. 

למד כללי הגייה ותרגול

כולם יודעים שדקדוק יכול להיות מכריע בכל שפה. כאשר לומדים שפה חדשה, אנו הופכים אובססיביים לדקדוק עד שאנו שוכחים ללמוד את מה שחשוב ביותר: כללי הגייה. 

לכל שפה יש כללי הגייה משלה. הקפד ללמוד אותם מוקדם כדי שתוכל לבטא מילים חדשות כבר מהיום הראשון. אם תדלגו על שיעורי ההגייה, אתם מסתכנים להיתקע עם המילים הלא נכונות למשך זמן רב. 

חוץ מזה, אם אתה שולט בהגייה, אתה יכול להתחיל לדבר מהר יותר. זה מצב של win-win.  

דבר אל עצמך

עד כמה שהעצה הזו מוזרה, דבר אל עצמך! לא בעצמך, אלא לעצמך. זה אומר שאתה יכול לתרגל על ידי ביטוי המחשבות הפנימיות שלך בשפה שאתה רוצה ללמוד. 

לעתים קרובות אנשים טוענים שדיבור בשפה אחרת משנה את האישיות שלך. התהליך דומה לרעיון שיש לו אלטר אגו. אם זה עובד אותו הדבר עבורך, תן לאטר אגו בשפה הזרה שלך לדבר. זה אולי מתסכל בהתחלה, אבל זה סופר יעיל. 

תיהנו מסרטים ומוזיקה מקומיים

עזור למוח שלך להבין שלמידת שפה חדשה זה לא משהו שאתה עושה כי אתה חייב אלא כי זה כיף. מצא משהו שאתה נהנה לעשות – כמו צפייה בסרט או האזנה למוזיקה – ונסה לקשר את הפעולה הזו לשפה שאתה רוצה ללמוד. 

בתור סינפיל, אני מאוד נהנה לצפות בסרטים ובסדרות טלוויזיה, ובשנה שעברה, עשיתי קצת מחקר כדי למצוא את הסרטים הטובים ביותר מדנמרק . היום, המוח שלי משייך שיעורי דנית למשהו שאני נהנה לעשות ושמירת מידע היא הרבה יותר קלה. המוח שלנו נפתח בדיוק כמו פרח כשאנחנו אוהבים את מה שאנחנו לומדים. 

לא פחות יעיל, מוזיקה תיתן פרספקטיבה חדשה על השפה שאתה לומד . למד את המילים, שר יחד ותהנה מאחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד שפה. 

קרא רק את מה שחשוב

כנראה שהדרך הטובה ביותר ללמוד שפה היא באמצעות קריאה. לאחר שתשלוט ביסודות השפה שאתה לומד, קריאה יכולה לקחת אותך לשלב הבא. למרות שאינך מכיר את כל המילים הלועזיות, ההקשר יכול לעזור לך לחלץ את משמעותן. 

לדוגמה, אם אתה לומד ספרדית , התחל את התהליך על ידי קריאת הספר האהוב עליך בספרדית. לאחר שכבר קראתי אותו בשפת האם שלך, יהיה קל יותר להחסיר משמעות ולגלות מילים חדשות. 

וזה לא בהכרח חייב להיות ספרים. אתה יכול גם לקרוא מאמרים, שירה או כל מה שמעניין אותך יותר. האם אתה מעריץ של הארי פוטר? מעולה, תקרא את זה. בהתחשב ברמת הקריאה שלו (כיתה בינונית), הארי פוטר הוא בחירה טובה. בטח, הוא מכיל הרבה מונחים מורכבים מכיוון שהוא ספר על קוסמים, אבל זה לא אמור למנוע ממך ללמוד מילים חדשות ושימושיות. זה לא הכל קסם ולחשים, אחרי הכל. 

נסה קלט מובן 

קלט מובן קשור מאוד למה שהזכרנו קודם על צריכת תוכן בשפה שאתה רוצה ללמוד. בעיקרון, קלט מובן מתייחס לחומר שפה שנמצא ברמת הבקיאות הנוכחית שלך או מעט מעליו, ומאפשר לך להבין וללמוד ממנו. 

שיטה זו כרוכה בצריכת תוכן כגון חומר קריאה, פודקאסטים, סרטונים ושיחות בשפת היעד שלך שאתה יכול להבין במאמץ מסוים אך עדיין מאתגר אותך ללמוד מושגי אוצר מילים ודקדוק חדשים. גישה זו עוזרת לך ללמוד שפה בצורה מהירה וטבעיות יותר, בדומה לאופן שבו למדת את השפה הראשונה שלך. רק זכרו לבחור חומרים שמעניינים אתכם ומשאירים אתכם מעורבים, כדי שתוכלו ללמוד בקצב שלכם ולהתקדם. 

שקע בשפה

טבילה זוכה לשבחים כאחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד שפה. ברגע שתהיה מסוגל לדבר בשפה החדשה שלך באופן שוטף או אפילו ברמה מספקת, הגיע הזמן לצאת אל העולם. המטרה שלך היא לתקשר עם אנשים אמיתיים ככל האפשר. 

למרבה הצער, טבילה לא תמיד זולה. תזדקק גם לזמן וגם לכסף כדי לנסוע למדינה אחרת ולבלות שם מספיק זמן כדי לחוות טבילה. 

אז מה יש לעשות? הדרך הזולה ביותר היא ליצור סביבת טבילה בבית. בעיקרון, החל את כל העצות שהוזכרו לעיל בבת אחת. הקיפו את עצמכם בספרים בשפה שאתם רוצים ללמוד, האזינו למוזיקה, למדו את המילים ושירו יחד, קראו ספרים ומאמרים בשפת היעד שלכםהכל בבת אחת. הרעיון הוא להביא את השפה החדשה לתוך הסביבה שלך. 

טיפ בונוס: הישארו אופטימיים! 

הדרך המהירה ביותר ללמוד שפה היא להישאר אופטימי. לעתים קרובות אנשים שוכחים מההיבט הזה, אבל להיות אופטימיים וליהנות מהתהליך הוא חלק מכריע בלימוד שפה חדשה. אל תתייאש מכמה ימים רעים. אתה יודע מה אומרים: רומא לא נבנתה ביום אחד. זה אותו דבר עם שטף. 

לימוד שפה חדשה הוא קל אם אתה רוצה שהיא תהיה. האינטרנט מציע אינסוף טיפים וטכניקות כיצד ללמוד שפה במהירות. למען האמת, זה מהמם. אבל רובם חוזרים על אותו רעיון. אז, בואו נשמור את זה פשוט. הטיפים שבדקנו יחד הם כל מה שאתה צריך כדי להתחיל. האם אתה מוכן? 

עכשיו בואו נסכם. הדרכים הטובות ביותר ללמוד שפה חדשה הן: 

  • התמקדות במילים הנפוצות ביותר; 
  • שימוש במנמוניות כדי לזכור כללים שלא יידבקו; 
  • זיהוי סגנון הלמידה שלך; 
  • אימון האוזניים והשרירים לשפה החדשה; 
  • לימוד כללי הגייה ודיבור מוקדם; 
  • מדבר אל עצמך; 
  • נהנה מסרטים ומוזיקה מקומיים; 
  • לקרוא את מה שחשוב לך; 
  • קבלת קלט מובן; 
  • טְבִילָה. 

האם יש לך עצות נוספות מהניסיון שלך ללמוד שפה חדשה? שתף אותם בתגובות למטה. 


 מ-0 למהירות שיחה 

האם אתה רוצה ללמוד שפה מהר? נסה את Mondly, אפליקציית השפה עטורת הפרסים שיכולה לעזור לך לשלוט בשפות בזמן שיא. 

במקום לעייף את עצמך במשך שעות עם ספרי לימוד בעובי אינץ', הכנס שיעור חודשי של 10 דקות לשגרה שלך והפוך את הלמידה לפשוטה. תלמד שפות באופן טבעי באמצעות: 

  • נושאים מעשיים; 
  • שיעורי שפה אינטראקטיביים מעשית; 
  • הצעות חכמות ומשוב מיידי על הגייה; 
  • שמע צלול של רמקולים שוטפים; 
  • שיחות מהחיים האמיתיים ועוד הרבה יותר. 

התחל להשתמש ב Mondly בחינם במחשב שלך או הורד את האפליקציה ולמד שפות בכל זמן ובכל מקום. 

משתמש אנונימי (לא מזוהה)'s Gravatar

Patrik R

מומחי SEO ומכור לשיווק שרוצה שהכל יהיה אופטימלי.


Related articles