כל הדרכים הטובות ביותר לומר תודה ביוונית

תכנון טיול לפרדס היווני? הנה איך להביע הכרת תודה ביוונית.

כל הדרכים הטובות ביותר לומר תודה ביוונית

לדעת איך לומר 'תודה' ביוונית הוא כנראה ההישג הכי גדול שאתה יכול להשיג במאמץ הכי קטן. מילה אחת היא כל מה שצריך כדי לקבל עשרות חיוכים. היוונים ידועים בקרבתם ובמצב רוחם הטוב, אך הניסיון שלך לדבר יוונית יכפיל את זה פי מאה. אמירה כנה של efcharistó (תודה) יכולה באמת לעשות פלאים. אבל מהן כל הדרכים האחרות להביע הכרת תודה ביוונית בהתאם להקשר? 

מה משמעות efcharistó ביוונית? תודה בלתי רשמית ביוונית תודה רשמית ביוונית דוגמאות לתודות ביוונית איך לומר 'בבקשה' ו'אין בעד מה' ביוונית מתי כדאי לומר 'תודה' ביוונית? 

גם באנגלית, יש יותר מדרך אחת להגיד 'תודה'. זה טבעי לצפות לאותו הדבר מהיוונית. הכל תלוי בהקשר, במי אתה מדבר, על מה אתה מודה להם וכמה אתה מכיר את האדם הזה. זה נראה מסובך עכשיו, אבל זה לא יהיה כך לאחר שתקרא את המשך. 

בשיעור היווני המהיר הזה, נראה לך רק את הדרכים המעשיות לומר תודה ביוונית. התודות שאתה באמת צריך ותשתמש בהן בחיים האמיתיים. בנוסף, נגם עבורך איך לומר 'בבקשה' או 'אין בעד מה' ביוונית. כתוצאה מכך, תדע בדיוק מה לומר ומתי לומר את זה. 

מה משמעות efcharistó ביוונית? 

(Efcharistó) אפחריסטו היא הדרך הפופולרית ביותר לומר 'תודה' ביוונית. דומה יותר ל-'תודה' מאשר ל-'תודה רבה', efcharistó היא דרך בלתי רשמית להביע הכרת תודה. בדרך כלל, היא משמשת כתגובה למעשה טובה קטנה או לנימוס בסיסי מחבר, בן משפחה או עמית לעבודה. 

בנוסף, אם תרגיש שזה מתאים, אתה יכול גם להשתמש בה כדי להודות לבעל טברנה ידידותי בסוף הלילה. 

מנמוניק מצחיק אך טוב לזכירת efcharistó הוא לחשוב על זה כ-'ef-harry's-toe'. 

תודה בלתי רשמית ביוונית 

נכון שאפחריסטו (efcharistó – 'תודה') יותר ממספיקה ל'שרוד' ביוון. זה לא טרגדיה יוונית אם אוצר המילים שלך ביוונית לא מושלם. רוב היוונים מדברים אנגלית ולא יצפו שתהיה דובר יוונית שוטף. 

עם זאת, אם אתה רוצה לומר יותר מסתם 'תודה', אתה יכול לומר ס' אפחריסטו (s' efcharistó) שזו 'תודה רבה' ביוונית. למרות שהיא בלתי רשמית, s' efcharistó דומה יותר ל-'תודה רבה' וניתן להשתמש בה בבטחה כשמודים לחברים או לעמיתים. 

אם אתה מודה במיוחד להם, אתה יכול גם לומר אפחריסטו פולי (efcharistó poli) שפירושו 'תודה רבה'. או אפילו אפחריסטו פארה פולי (efcharistó para poli) שפירושו 'תודה רבה מאוד'. 

תודה רשמית ביוונית 

כאשר מדובר ברשמיות, כל מה שעליך לעשות הוא לעבור לצורת הרבים. אם אתה מדבר עם מישהו מבוגר יותר, מישהו שאתה לא מכיר או אולי אפילו קבוצת אנשים, אתה יכול לומר סאס אפחריסטו (sas efcharistó). מכיוון שבאנגלית אין כינויי לשון רשמיים, אין דרך פשוטה לתרגם את זה 

taverna in Greece
"Mýkonos, Greece" by Johnny Chen©

דוגמאות לתודות ביוונית 

עכשיו אתה יודע את הדרכים הטובות ביותר לומר תודה ביוונית. כדי לשים אותם בהקשר, הנה כמה דוגמאות למקרים שבהם הם עשויים להיות שימושיים. וגם כמה תודות יווניות נוספות שתוכל לשמוע בעת שהותך ביוון. 

  • Ευχαριστώ για το δώρο. (Efharistó ya to dóro.) – תודה על המתנה שלך 
  • Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. (Efharistó ya ta kalá sas lóya.) – תודה על מילותיך הטובות. 
  • Είναι πολύ ευγενικό εκ μέρους σας. (Íne polí evyenikó ek mérus sas.) – זה מאוד נדיב מצדך. 
  • Σας ευχαριστώ που ήρθατε σήμερα. (Sas efharistó pu írthate símera.) – תודה שבאתם 
  • היום. Είμαι ευγνώμων. (Eímai evgnómon.) – אני אסיר תודה 
  • Το εκτιμώ. (To ektimó.) – אני מעריך את זה. 

איך לומר 'בבקשה' ו'אין בעד מה' ביוונית 

 האם אתה מכיר את ה'Bitte' בגרמנית או ה'prego' באיטלקית שנראה שהם אומרים הכל מ'בבקשה' ועד 'תקדים' ו'אין בעד מה'? 

ובכן, הפרקלו (parakaló) היווני עובד באותה צורה. אם אתה רוצה לומר 'בבקשה' ביוונית, אתה אומר פרקלו (parakaló). אם אתה רוצה לומר 'אין בעד מה', פרקלו (parakaló) שוב עובד מצוין. אילו הכל היה כל כך קל כשלומדים יוונית! 

אבל בואו לא נתקדם יותר מדי מהר ונשכח את הגרסה הרשמית. כדי לפנות למישהו מבוגר יותר או לקבוצת אנשים, עליך להשתמש בגרסה הרשמית סס פרקלומה (sas parakaloúme). האם זיהית את חלקיק הסס (sas)? אם כן, אז כל הכבוד! זה אומר שאתה בדרך הנכונה. 

מתי כדאי לומר 'תודה' ביוונית? 

מתי כדאי לומר 'בבקשה', 'תודה' או 'אין בעד מה' ביוונית? המפתח הוא לזכור שלא להגזים. שימוש יתר בנימוסים יכול להיראות כמוזר או לעג, במיוחד באתונה, שם האינטראקציה והגישה הבסיסית דומה לזו של מטרופולינים כמו ניו יורק או לונדון. לפעמים חיוך מספיק. 


 מ-0 לשוחח ביוונית 

רוצים לראות את התודות היווניות בפעולה? הורידו את Mondly, אפליקציית למידת השפות הזוכה בפרסים, שתעזור לכם לדבר יוונית כאילו אכלתם באולימפוס עם זאוס. 

יכול להיות מאוד מסובך לשלוט בהגיית היוונית אם אינכם חיים ביוון בפועל. אבל עם Mondly, תקבלו גישה לשיטת למידה מהירה ויעילה במיוחד שמאפשרת לכם ללמוד יוונית באופן טבעי עם: 

נושאים מעשיים, שיעורים קצרים, שיחות מחיי היום יום, … ועוד הרבה יותר. 

התחילו להשתמש ב-Mondly בחינם במחשב שלכם או הורידו את האפליקציה ולמדו יוונית בכל זמן ובכל מקום. 

 

משתמש אנונימי (לא מזוהה)'s Gravatar

Patrik R

מומחי SEO ומכור לשיווק שרוצה שהכל יהיה אופטימלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Related articles