למד את ימות השבוע בגרמנית

שלום טוב וברוכים הבאים לשיעור גרמנית קצר נוסף! ממונטאג עד זונטאג - הנה ימות השבוע בגרמנית.

למד את ימות השבוע בגרמנית

אם מישהו שואל אותך "welchen Wochentag haben wir heute?" ("איזה יום בשבוע יש לנו היום?"), מה תענה? ימות השבוע הם כנראה אחד מהדברים הראשונים שלומדים לא רק בגרמנית אלא בכל שפה. כילד קטן, כנראה התחלת עם "אמא", "אבא", "שלום", ו"תודה", ואז כנראה התקדמת לספירה, צבעים וכמובן, ימי השבוע. אז, אם אתה בדרך ללמידת גרמנית, ימי השבוע בגרמנית הם בהחלט נקודת התחלה טובה. 

אם תחשוב על זה, ה-Tage (ימים) של ה-Woche (שבוע) הם אחת השיעורים הבסיסיים והחשובים ביותר בשפה. פשוט לדעת את שבעת המילים הקצרות הללו יעזור לך לתזמן פגישות, דייטים וליצור סדר יום שבועי שיקבע כל צעד חברתי ומקצועי שלך. לבסוף, כל חיינו מסתובבים סביב מושג הזמן והדרכים הרבות בהן אנו מודדים אותו: שניות, דקות, שעות, ימים, שבועות, חודשים, שנים וכו'. אז בואו נתחיל ונראה אילו הם ימי השבוע בגרמנית. 

ימי השבוע בגרמנית 

כדי ללכת ישירות לעניין, ימי השבוע בגרמנית הם:   

  • יום שני – Montag 
  • יום שלישי – Dienstag 
  • יום רביעי – Mittwoch 
  • יום חמישי – Donnerstag 
  • יום שישי – Freitag 
  • יום שבת – Samstag 
  • יום ראשון – Sonntag 

כל יום בשבוע בגרמנית (למעט, כמובן, יום רביעי או Mittwoch) מסתיים ב-tag שכבר ידוע לך מ-Guten Tag שפירושו "יום". 

כדי להקל על זכירת ימי השבוע בגרמנית, בואו נצלול קצת לאטימולוגיה. לדוגמה, Montag שהוא "יום שני" בגרמנית מגיע מהמילה הגרמנית Mond ("ירח"). כך שיום שני בגרמנית הוא במילולי "יום הירח". 

Dienstag ("יום שלישי") מצד שני קשור לאל הגרמני העתיק Týr שהיה אחראי על פורמליות המלחמה (בעיקר חוזים) וגם לצדק. Dienstag נחשב ל"יום של Týr" שנשמע כמו "יום שלישי" מכיוון שגם מכאן בא השם "יום שלישי" באנגלית. כפי שכבר ידוע לך, האנגלית היא שפה גרמנית ולכן יש הרבה דמיון בין הגרמנית המודרנית לאנגלית. 

Mittwoch, היום היחיד בשבוע בגרמנית שאינו מסתיים ב-tag, פשוט אומר "אמצע השבוע". 

days of the week in German

"יום חמישי", שבגרמנית הוא Donnerstag, פירושו במילולי "יום הרעם". היום קרוי על שמו של תור, אל הסופר מגניב מהמיתולוגיה הנורדית שמארוול הפך למפורסם. בתרבויות הדוברות גרמנית, תור היה מוכר כ-Donar ומכאן מגיע השם Donnerstag. ברור שהמילה האנגלית "Thursday" באה מ-"Thor's day". 

גם Freitag ו-"Friday" קשורים לאלת האם והנישואין, Frige (או Frigg בנורדית). שמה בא מהפועל "fríja" = "לאהוב". 

יום שבת הוא Samstag בגרמנית (או Sonnabend "ערב שמש" בחלקים מצפון ומערב גרמניה). Samstag מגיע מהמילה היוונית sambaton או העתיקה יותר sabbaton שקשורה ל-"שבת". 

Sonntag ("יום ראשון") בא מהמילה הגרמנית Sonne ("שמש"). כך ש-Sonntag ו-"Sunday" הם במילולי "יום השמש" או "יום שמש". 

כפי שאתה רואה, ימי השבוע בגרמנית דומים מאוד לאנגלית, כך שלא אמור להיות לך קשה לזכור אותם. אבל, אם כן תתקשה, תמיד תוכל להשתמש ב-Mondly, אפליקציית למידת שפות הזוכה בפרסים, שמשלבת הקלטות קול קריסטליות של שחקנים מדוברים, שיחות אמיתיות, ונושאים מעשיים ללמידה קלה של גרמנית. 

איך להשתמש נכון בימי השבוע בגרמנית 

אם אתה רוצה להתקדם עוד יותר, הנה כמה כללים בסיסיים שיבטיחו שתשתמש בימי השבוע בגרמנית נכון בכל מצב. 

  • להבדיל ממקומות אחרים שבהם יום ראשון נחשב ליום הראשון של השבוע, במדינות דוברות גרמנית, Montag (יום שני) נחשב ליום הראשון; 
  • ימי השבוע בגרמנית בדרך כלל מופיעים באות ראשית גדולה, אך ישנה גם מצב אחד שבו הם לא. כאשר אתה רוצה להביע שמשהו קורה באופן שבועי ביום מסוים, אין להשתמש באות גדולה אלא להוסיף "s" כדי להביע רבים: Ich gehe dienstags in die Klasse (אני הולך לכיתה בימי שלישי); 
  • ימי השבוע הם כולם זכריים בגרמנית. זה אומר שיש להשתמש במאמרים הזכריים der (ה) ו-ein (אחד); 
  • השתמש ב-am (ב-) כדי להביע שמשהו קורה ביום מסוים – am Montag (ביום שני); 
  • השתמש ב-"von … bis …" כדי לומר "מ… עד…". לדוגמה Von Mittwoch bis Freitag, bin ich in Paris (מיום רביעי עד שישי, אני בפריז). 

דבר גרמנית בקלות תוך עשר דקות ביום 

האם אתה רוצה לראות את ימי השבוע הגרמניים בפעולה בשיחות אמיתיות? הורד את Mondly, אפליקציית למידת השפות הזוכה בפרסים, שתעזור לך לדבר גרמנית כאילו נולדת בברלין. 

יכול להיות מאתגר לשלוט בהגייה בגרמנית אם אינך חי בגרמניה בפועל. אך עם Mondly, תקבל גישה לשיטת למידה ייחודית, מהירה ויעילה ביותר שמאפשרת לך ללמוד גרמנית באופן טבעי עם נושאים מעשיים, שיחות אותנטיות ושיעורים יומיים במנות קטנות. 

התחל להשתמש ב-Mondly בחינם במחשב שלך או הורד את האפליקציה ולמד גרמנית במהירות בכל זמן ובכל מקום. 

משתמש אנונימי (לא מזוהה)'s Gravatar

Patrik R

מומחי SEO ומכור לשיווק שרוצה שהכל יהיה אופטימלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Related articles